2 סיפורי הצלחה משילוב השיטה בבתי ספר
נתנאלה – מחנכת כיתת חינוך מיוחד, בית ספר ארליך, טבריה מספרת
הגיע אלינו תלמיד בכיתה ו' שלא רכש את הקריאה. הוא היה מתוסכל ואפילו לעיתים היה מיואש, הוא ויתר על עצמו גם בתחומים אחרים בעקבות הקושי בקריאה.
כשמיכל הגיעה והכירה לנו את ניקודו התלמיד ישר התחבר, ורצה להתנסות בזה, חווה חוויות הצלחה שגרמו לו להמשיך בתהליך עד לרכישת כל הצלילים, לקריאת מילים, משפטים וטקסטים קצרים.
האתר מתבסס על מספר רב של ערוצי למידה (חזותי, שמיעתי ותנועתי) מה שמגביר את סיכויי ההטמעה של הצלילים. בנוסף האתר מציג את הלמידה כחוויה המתאימה לילדים, הם רוצים להתנסות בזה ולעלות שלב. כמו כן, הם מקבלים משוב הן מהדמות אך גם כאשר הם רואים את עצמם באמצעות השימוש במצלמה.
תודה רבה על החשיפה לאתר ולכלי הזה הוא מרתק ומשמש היום ילדים נוספים גם מהחינוך הרגיל.
שלי חזיזה – רכזת חינוך מיוחד, בית ספר איילים, טבריה
השיטה של ניקודו היא מדהימה, מתנה עבור כל תלמיד ובעיקר עבור תלמידים שתהליך רכישת הקריאה הוא אתגר לא פשוט עבורם …
בנוגע לתלמיד שלי…הוא אתגר לא פשוט עבורם, בנוגע לתלמיד שלי, המוטיבציה ותחושת המסוגלות שלו היו נמוכות מאוד בעקבות אכזבות… לאורך תהליך רכישת הקריאה וקשיים שגרמו לו להסתגר ולסרב להתמודד עם הקושי . החשיפה לניקודו הייתה … פריצת דרך עבורו, המעבר לגישה התנועתית אשפר לו להבין, לשמור על קשב רציף ואף לשמר את התנועות בזיכרון ובכך לחוות הצלחות בתהליך רכישת הקריאה, המעברים משלב לשלב נתנו לו תחושת ניצחון ואט אט הוא למיומן ואף לימד ילדים אחרים בתחילת תהליך רכישת הקריאה.
ללמד ילדים לקרוא באמצעות משחק ותנועה
רעיון ושיטה שנולדו מצורך
- ילדים לומדים לקרוא טוב יותר דרך תנועה
- הצורך: ליצור קשר בין תנועות הניקוד לבין תנועות הגוף
- אפיון צורה גרפית חוזרת בכל משפחה של צלילים
- מחקר: 90% מילדי הגן מציגים תנועת גוף זהה לכל תנועת ניקוד
- בניית סט תנועות – תנועות גוף לכל תנועת ניקוד
- התוצאות מדברות בעד עצמן – הגברת המוטיבציה ללמידה ושיפור משמעותי ברכישת יסודות הקריאה
- פיתוח המשחק בשיתוף עם Edstart – מסלול היזמות של משרד החינוך